Stosowane definicje
- Sklep - sklep internetowy dostępny pod adresem https://pozytywnadyscyplina.pl/sklep/ za pośrednictwem, którego Kupujący może dokonywać zakupów Produktów i Usług, dostępnych w ofercie Sprzedawcy.
- Sprzedawca - Radosław Baranowski, NIP: 7742826124 oraz Joanna Baranowska, NIP: 5262531882, prowadzący działalność gospodarczą jako wspólnicy spółki cywilnej pod firmą: Wydawnictwo POZYTYWNA DYSCYPLINA J.R. Baranowscy s.c., adres: ul. Ledóchowskiej 12, 05-822 Milanówek, NIP: 1132942171, REGON: 367273481.
- Regulamin Sklepu online - niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, określający zasady dokonywania zakupów w Sklepie.
- Polityka prywatności - dokument opisujący cele i sposoby przetwarzania danych, jak i prawa osób, których dane dotyczą.
- Konsument - osoba fizyczna mająca co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedawcy zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Klient - pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedawcy zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Klient-Konsument - pełnoletnia osoba fizyczna dokonująca u Sprzedawcy zakupu bezpośrednio związanego z jej działalnością gospodarczą, gdy zakup nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Kupujący - zarówno Klient, Klient-Konsument jak i Konsument.
- Administrator danych osobowych - podmiot decydujący o celach i środkach przetwarzania danych osobowych, w przypadku Kupujących administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.
- Zamówienie - oświadczenie woli złożone przez Kupującego zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy ze Sprzedawcą poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zakupu w formie elektronicznej dostępnego na stronie internetowej Sklepu pod adresem: https://pozytywnadyscyplina.pl/sklep/
- Towar - produkt fizyczny (stanowiący rzecz ruchomą), dostępny w Sklepie, w szczególności książki.
- Produkt, jak:
- Plik, w tym e-book - plik elektroniczny zawierający treść przeznaczoną do odczytu, dostępny do pobrania po otrzymaniu płatności przez Sprzedawcę. Plikiem elektronicznym jest e-book lub inny dokument, który ma postać elektroniczną i nie jest zapisany na żadnym nośniku materialnym, w szczególności zapisany w formacie .PDF, .ePUB, .MOBI. Każdy plik elektroniczny w Sklepie zawiera opis tego w jakim formacie jest dostępny.
- Kurs online/Webinar - dostęp do materiałów audio i/lub wideo, w tym webinariów, oraz plików elektronicznych dostarczanych na platformie internetowej pod adresem: https://pozytywnadyscyplina.pl/sklep/ , który Kupujący uzyskuje na czas oznaczony lub na czas nieoznaczony, zgodnie z opisem Produktu.
- Szkolenie stacjonarne - wydarzenia realizowane we wcześniej ustalonym miejscu i terminie. Szczegóły organizacyjne szkoleń stacjonarnych, które można zamówić w Sklepie znajdują się w opisie Produktu.
- Konsultacja online - rozmowa realizowana za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (telefon, dedykowane narzędzie do webinariów i telekonferencji). Czas trwania, termin i zakres konsultacji online jest z góry określany przed zakupem w Sklepie, w opisie tego Produktu.
- Rękojmia - tryb dochodzenia odpowiedzialności od Sprzedawcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub wadą prawną kupionego Towaru albo Produktu.
- Rękojmia - tryb dochodzenia odpowiedzialności od Sprzedawcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub wadą prawną kupionego Towaru albo Produktu.
- Gwarancja - dobrowolne oświadczenie dotyczące jakości Towaru albo Produktu złożone przez Gwaranta. Wskazuje obowiązki Gwaranta i uprawnienia Kupującego w przypadku, gdy sprzedany towar nie ma właściwości określonych w oświadczeniu gwarancyjnym.
- Gwarant - przedsiębiorca, który złożył oświadczenie gwarancyjne zawarte w Gwarancji, np. twórca, producent, importer, dystrybutor, Sprzedawca Towaru lub Produktu.
Postanowienia ogólne
- Ceny podane przez Sprzedawcę wyrażone są w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto.
- Sprzedawca jest podatnikiem czynnym podatku od towarów i usług (VAT).
- Sprzedawca wystawia faktury VAT i paragony.
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Produkty i Towary wolne od wad.
- Dostarczenie Produktów odbywa się poprzez Internet, a Towarów za pośrednictwem kuriera.
- Wszystkie Towary oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie są nowe i nieużywane.
- Kupujący jest zobowiązany do zapoznania się z wymaganiami technicznymi niezbędnymi do korzystania z Produktów, zawartymi w dalszej części Regulaminu (Wymagania techniczne).
Formy płatności
Sprzedawca umożliwia dokonanie płatności online - tj. przedpłaty online przelewem bankowym, systemem BLIK lub kartą płatniczą: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro poprzez zewnętrzny system płatności, według wyboru Kupującego, poprzez:
1) PAYPAL POLSKA spółka z o.o., z siedzibą w Warszawie, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego (KRS: 0000289372, NIP: 5252406419, REGON: 141108225), kapitał zakładowy: 506 500 zł, ul. Emilii Plater nr 53, 00-113 Warszawa (aplikacja PayPal),
2) PayPro SA z siedzibą w Poznaniu, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego (KRS 0000347935, NIP: 7792369887, REGON: 301345068), kapitał zakładowy: 4 500 000 zł, wpłacony w całości, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań (aplikacja Przelewy24.pl)].
3) Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie przy ul. Powstańców Warszawy 6, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk - Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000320590, o kapitale zakładowym w wysokości 2 205 500 PLN (w całości wpłaconym), NIP: 585-13-51-185; wpisana do rejestru dostawców usług płatniczych pod numerem IP17/2013, do rejestru instytucji pożyczkowych pod numerem RIP000109, do rejestru pośredników kredytowych pod numerem RPK002057, do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych pod numerem 11050 (aplikacja PayNow)
Zawarcie umowy sprzedaży
- Aby Zakupić Produkt lub Towar należy wejść na stronę internetową Sklepu: https://pozytywnadyscyplina.pl/sklep/ , a następnie wybrać Plik, Kurs online, Webinar, Konsultację online, Szkolenie stacjonarne lub Towar, postępując zgodnie informacjami wyświetlanymi na stronie Sklepu.
- W celu złożenia Zamówienia niezbędne jest wykonanie przez Kupującego następujących czynności:
- dodanie Produktu lub Towaru do koszyka,
- wypełnienie formularza zamówienia takimi danymi, jak imię i nazwisko lub nazwa Kupującego,
- podanie adresu e-mail, do którego następuje przypisanie dostępu do Pliku, Kursu Online lub Konsultacji online,
- wskazanie danych do wystawienia rachunku lub faktury, jeśli Kupujący chce ją otrzymać, w tym podania innych danych do rozliczenia, jak NIP, nazwa podmiotu, na który ma zostać wystawiona faktura lub rachunek,
- wybór formy płatności,
- akceptacja regulaminu Sklepu (w drodze kliknięcia w odpowiednie okienka tzw. "Checkbox"),
- zapoznanie się z informacją o utracie prawa do odstąpienia od umowy dotyczącej Produktu, w przypadku udzielenia zgody na wcześniejsze rozpoczęcie korzystania z danego Produktu lub pobrania Pliku (w drodze kliknięcia w odpowiednie okienka tzw. "Checkbox"),
- opcjonalnie - udzielenie zgody na wcześniejsze rozpoczęcie korzystania z danego Produktu lub wcześniejsze pobranie Pliku (w drodze kliknięcia w odpowiednie okienka tzw. "Checkbox"),
- potwierdzenie woli zawarcia umowy poprzez wybranie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
- Po podaniu przez Kupującego wszystkich danych niezbędnych do złożenia Zamówienia, wyświetli się podsumowanie Zamówienia.
- Zamówienie wysłane przez Kupującego jest oświadczeniem woli Kupującego zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży, zgodnie z przepisami niniejszego regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Kupujący otrzyma wiadomość zwrotną potwierdzającą dokonanie Zamówienia, która stanowi oświadczenie woli Sprzedawcy co do zawarcia z Kupującym umowy sprzedaży obejmującej wybrany Produkt lub Towar. Umowę sprzedaży uważa się za zawartą z chwilą otrzymania przez Kupującego wiadomości od Sprzedawcy.
Termin realizacji Zamówienia wg kategorii Produktu / dostawa Towarów
- W przypadku Zamówień na Produkty dostęp do wykupionego Produktu jest przyznawany automatycznie po autoryzacji płatności. Kupujący otrzymuje e-mail z Plikiem do pobrania lub z dostępem do Pliku, Kursu online, Webinaru. Są one nieaktywne, aż do momentu otrzymania płatności przez Sprzedawcę.
- W przypadku zakupu Produktu lub Towaru w systemie przedsprzedaży, tj. gdy termin jego dostępności jest w oznaczonym dniu w przyszłości, Kupujący jest informowany o tym terminie w opisie Produktu. W takiej sytuacji realizacja Zamówienia następuje po tym terminie. Produkty w przedsprzedaży są wyraźnie oznaczone.
- W przypadku realizacji Zamówienia na Towary, Zamówienie jest realizowane w ciągu 24 godzin (obejmujące dni robocze), licząc od dnia następnego, w którym Sprzedający otrzymał Zamówienie.
- Do terminu realizacji Zamówienia nie wlicza się czasu dostawy Towarów, który jest uzależniony od wybranego przez Kupującego sposobu dostawy.
- Koszty dostawy Towarów podane są do wiadomości Kupującego przed wysłaniem przez niego Zamówienia.
- Koszt dostawy związany jest z wyborem sposobu dostawy przez Kupującego.
- Kupujący ma do wyboru dwa sposoby dostawy: 1) Poczta Polska kurier 48 – koszt: 15,50 zł lub 2) Kurier DPD – koszt: 16 zł.
- Produkty dostępne w Sklepie, w szczególności Pliki, Kursy online, Konsultacje online są dostarczane w formie elektronicznej i nie jest to związane z ponoszeniem dodatkowej opłaty.
- Dostęp do Produktów, które znajdują się na platformie kursowej (np. Kursy Online, Wyzwania) Kupujący otrzymuje na 12 miesięcy od momentu zakupu.
- Dostawa Towarów ogranicza się wyłącznie do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wysyłki poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej mogą być dokonane wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu ze Sprzedawcą.
- W przypadku, gdy przy odbiorze Towaru Kupujący stwierdzi uszkodzenia mechaniczne zawartości przesyłki, niekompletność przesyłki, niezgodności zawartości przesyłki z przedmiotem Zamówienia, jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki i niezwłocznego powiadomienie Sprzedawcy o zaistniałej sytuacji.
- Jeśli jest to możliwe Kupujący może w razie uszkodzeń sporządzić protokół uszkodzeń w obecności przedstawiciela Dostawcy (np. kuriera). Przyspieszy to postępowanie reklamacyjne, ale nie jest niezbędne do dochodzenia roszczeń.
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsumentowi oraz Klientowi-Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów z tego tytułu. Możliwe jest także częściowe odstąpienie od umowy - w szczególności dotyczy to Towarów lub Produktów sprzedawanych w zestawach.
- Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy zostały wskazane w dalszej części Regulaminu.
- Termin na odstąpienie od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni kalendarzowych od momentu objęcia w posiadanie Towaru albo od dnia zawarcia umowy na odbycie Konsultacji online, Szkolenia stacjonarnego, Kursu online, przez Konsumenta lub Klienta-Konsumenta.
- Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie do Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy przesłać na adres e-mail: [email protected].
- Podmiot odstępujący od umowy może skorzystać z wzoru Formularza odstąpienia od umowy, udostępnionego przez Sprzedawcę lub wykorzystać załącznik nr 2 do Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Konsument oraz Klient-Konsument może także sporządzić własnoręcznie pismo o odstąpieniu od umowy, przy czym za niezbędne uważa się co najmniej:
- dane identyfikacyjne i adresowe,
- nazwę lub symbol zwracanego Towaru/oznaczenie Produktu,
- datę otrzymania Towaru/zawarcia umowy,
- numer rachunku bankowego lub inny sposób zwrotu kosztów Towaru przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi oraz Klientowi-Konsumentowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku wysyłania przez Konsumenta lub Klienta-Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą tradycyjną dla zachowania 14-dniowego terminu na odstąpienie liczy się data nadania korespondencji.
- W razie odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
- W przypadku zamówienia Produktu, Konsument lub Klient-Konsument, który pobierze Plik lub skorzysta z Kursu online/Webinaru/Szkolenia stacjonarnego przed upływem 14-dniowego terminu uprawniającego do odstąpienia od umowy, traci prawa do odstąpienia od zamówienia zgodnie z art. 38 pkt 13 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, pod warunkiem że po przekazaniu Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi przez Sprzedawcę informacji o utracie prawa odstąpienia, Ten wyraził zgodę na rozpoczęcie korzystania z Kursu online /Webinaru lub na pobranie Pliku lub przed upływem 14-dniowego terminu uprawniającego do odstąpienia od umowy, poprzez zaznaczenie odpowiedniego okienka (Checkbox) na etapie składania Zamówienia .
- Zgodnie z artykułem 38 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
- 1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- 2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- 3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- 4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- 5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- 6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- 7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
- 8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
- 9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- 10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- 11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
- 12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- 13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
Zwrot środków i odesłanie Towaru
- Sprzedawca zwróci środki pieniężne wpłacone przez Konsumenta lub Klienta-Konsumenta w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, przy użyciu tego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Klient-Konsument, chyba, że Ci ostatni wyrażą zgodę na inny sposób zwrotu środków.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem środków pieniężnych otrzymanych od Konsumenta lub Klienta-Konsumenta do momentu otrzymania Towaru od Konsumenta lub Klienta-Konsumenta lub dostarczenia przez niego dowodu odesłania Towaru.
- Konsument lub Klient-Konsument powinien zwrócić Towar niezwłocznie, jednakże nie później niż w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Zwroty należy kierować na adres : IMKER, ul. Szczebrzeska 55A, 22-400 Zamość.
- Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru powstałe w wyniku korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
Zwrot kosztów dostawy
- Konsument oraz Klient-Konsument nie ponosi kosztu zwrotu, za wyjątkiem zwykłych kosztów zwrotnej wysyłki Towaru do Sprzedawcy.
- Zwykłe koszty zwrotu, które ponosi Konsument oraz Klient-Konsument to w szczególności koszt opakowania do wysyłki i opłaty za nadanie przesyłki do Sprzedawcy.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi koszt dostawy Towaru liczony jako najtańszy zwykły sposób dostarczenia rzeczy dostępny w ofercie Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie będzie zobowiązany do zwrotu kosztu dostawy Towaru do Konsumenta w sytuacji, gdy:
- Sprzedawca dostarczył Konsumentowi Towar w formie darmowej dostawy, np. po przekroczeniu ustalonej przez Sprzedawcę wartości zamówienia lub w ramach innej akcji promocyjnej prowadzonej przez Sprzedawcę,
- Konsument lub Klient-Konsument zwraca część zamówionych Towarów, a koszty dostawy nie były liczone od sztuki tylko od całości Zamówienia.
Zasady reklamacji na podstawie rękojmi
- Konsument lub Klient-Konsument ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi, w okresie 2 lat od momentu wydania Produktu lub Towaru w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub prawną.
- Konsument lub Klient-Konsument może złożyć Sprzedawcy żądanie wynikające z rękojmi w ciągu roku od dnia zauważenia wad.
- Wszelkie reklamacje powinny być wysyłane w formie pisemnej lub na adres e-mail [email protected]
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania, wysyłając odpowiedź na wskazany zwrotny adres e-mail lub adres do korespondencji.
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
- imię i nazwisko, adres, kod pocztowy,
- nazwę zakupionego Produktu/Towaru,
- uzasadnienie reklamacji,
- datę ujawnienia się wady Produktu/Towaru,
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, najpóźniej w ciągu terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, wysyłając odpowiedź na wskazany przez reklamującego adres / adres e-mail.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Klientowi-Konsumentowi koszt odesłania reklamowanego Towaru, niezwłocznie po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji z tytułu rękojmi.
Gwarancja
- Towary lub Produkty mogą być objęte gwarancją udzieloną przez Gwaranta (w zależności od przedmiotu sprzedaży może nim być także Sprzedawca).
- Jeśli dany Towar jest objęty gwarancją to do niego dołączony jest przez dokument gwarancyjny.
- Okres gwarancji oraz zakres odpowiedzialności Gwaranta jest określony w oświadczeniu gwarancyjnym oraz opisie Towaru lub Produktu.
- Uprawnienia przyznane z tytułu gwarancji są niezależne od uprawnień na podstawie rękojmi.
Przekazywanie Treści Użytkownika
- Za pośrednictwem Serwisu, Kupujący może przekazywać Treści Użytkownika w celu ich przechowywania na żądanie Kupującego w systemie teleinformatycznym Serwisu, ewentualnie w celu ich publikacji w Serwisie.
- Zakazane jest przekazywanie Treści Użytkownika, które
- 1. stanowią nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA) lub
- 2. są niezgodne z Regulaminem.
- Przez Treści Użytkownika niezgodne z Regulaminem należy rozumieć Treści Użytkownika, które:
- 1. naruszają zasady publikowania opinii określone w niniejszym Regulaminie;
- 2. są niezgodne z tematyką treści dostępnych w Serwisie;
- 3. powielają treści opublikowane wcześniej w Serwisie;
- 4. zawierają linki lub inne treści o charakterze spamu;
- 5. służą prowadzeniu działalności konkurencyjnej wobec Sprzedawcy, np. promowaniu konkurencyjnych serwisów internetowych;
- 6. służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych, marketingowych, w szczególności poprzez zamieszczanie reklam, sprzedaż oraz promowanie produktów, usług, projektów, zbiórek;
- 7. służą prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. próbom oszustwa i wyłudzania środków finansowych od innych Kupujących;
- 8. nawołują do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt, lub pochwalają taką przemoc;
- 9. propagują jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa;
- 10. nawołują do nienawiści na tle różnic płciowych, seksualnych, narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, lub pochwalają taką nienawiść;
- 11. znieważają grupę ludności albo poszczególne osoby z powodu jej przynależności płciowej, seksualnej, narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości;
- 12. zawierają treści o charakterze szowinistycznym lub mizoginistycznym, jak również noszące znamiona dyskryminacji płciowej;
- 13. zniesławiają lub znieważają jakąkolwiek osobę trzecią;
- 14. naruszają dobra osobiste jakiejkolwiek osoby trzeciej;
- 15. naruszają prawa autorskie jakiejkolwiek osoby trzeciej;
- 16. zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym;
- 17. nawołują do zachowań niebezpiecznych lub pochwalają takie zachowania;
- 18. obrażają uczucia religijne;
- 19. mogą wywoływać dyskomfort innych Kupujących, w szczególności poprzez brak empatii lub szacunku innych Kupujących;
- 20. naruszają obowiązujący porządek prawny lub dobre obyczaje w inny sposób niż określony w pkt 1 – 19.
- Jeżeli Sprzedawca poweźmie wiarygodne informacje o możliwości popełnienia przestępstwa lub wykroczenia przez Kupującego w związku z przekazywanymi Treściami Użytkownika, Sprzedawca jest uprawniony i zobowiązany do powiadomienia o tym odpowiednich służb lub organów władzy publicznej, a także przekazania im danych dotyczących Kupującego. To samo dotyczy sytuacji, gdy służby lub organy władzy publicznej zwrócą się do Sprzedawcy o udostępnienie danych Kupującego, w szczególności na potrzeby prowadzonych postępowań cywilnych lub karnych.
Moderacja Treści Użytkownika
- Sprzedawca w każdej chwili może weryfikować Treści Użytkownika. Sprzedawca przeprowadza weryfikację w sposób niearbitralny, obiektywny i z zachowaniem należytej staranności. Jednocześnie Sprzedawca zastrzega, że nie ma obowiązku uprzedniego kontrolowania Treści Użytkowników, w szczególności poprzez kontrolę prewencyjną (np. w ramach uprzedniego zatwierdzania Treści Użytkownika) lub w jakiejkolwiek innej formie sprawdzania Treści Użytkownika.
- W razie wykrycia niezgodności Treści Użytkownika z Regulaminem, Treść Użytkownika może zostać zablokowana i stać się niewidoczna dla innych Kupujących lub zostać usunięta z Serwisu.
- W przypadku zablokowania lub usunięcia Treści Użytkownika, Sprzedawca niezwłocznie powiadamia o tym Kupującego, który przekazał Treści Użytkownika podlegające zablokowaniu lub usunięciu, podając uzasadnienie dla swojej decyzji.
- W przypadku zablokowania lub usunięcia Treści Użytkownika jako niezgodnych z Regulaminem Kupujący, który zamieścił te Treści Użytkownika, może złożyć odwołanie na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie.
- Sprzedawca zapewnia, że odwołania dotyczące Treści Użytkownika nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany — za weryfikację zasadności zablokowania lub usunięcia Treści Użytkownika będzie odpowiadał personel Sprzedawcy.
Zgłaszanie Treści Użytkownika
- Dowolna osoba lub dowolny podmiot mogą zgłosić Sprzedawcy obecność w Serwisie Treści Użytkownika, które dana osoba lub dany podmiot uważają za nielegalne treści w rozumieniu aktu o usługach cyfrowych (DSA).
- Zgłoszenie może nastąpić:
- 1. drogą e-mailową, na adres: [email protected];
- 2. poprzez formularz kontaktowy zamieszczony w Serwisie.
- Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, musi zawierać wszystkie elementy wymagane na mocy aktu o usługach cyfrowych (DSA), takie jak:
- 1. wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że Treści Użytkownika są niezgodne z Regulaminem;
- 2. jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Treści Użytkownika, stosownie do rodzaju Treści Użytkownika i konkretnego rodzaju usługi hostingu;
- 3. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
- 4. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
- Kupujący może skorzystać ze wzoru formularza zgłoszenia dostępnego pod adresem link do formularza zgłoszenia naruszenia.
- Po otrzymaniu zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza zgłaszającemu otrzymanie zgłoszenia — drogą elektroniczną, na podany adres elektroniczny. W przypadku, gdy zgłoszenie jest niepełne lub zawiera inne błędy, Sprzedawca może zwrócić się do zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie lub poprawienie zgłoszenia. Jeżeli zgłaszający nie dokona uzupełnienia lub poprawienia zgłoszenia najpóźniej w terminie 14 dni od dnia wezwania przez Sprzedawcę, zgłoszenie pozostawia się bez rozpoznania.
- Weryfikacja Treści Użytkownika przez Sprzedawcę nastąpi najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania kompletnego i prawidłowego zgłoszenia. Sprzedawca przeprowadza weryfikację w sposób niearbitralny, obiektywny i z zachowaniem należytej staranności. Sprzedawca w celu weryfikacji Treści Użytkownika może zażądać od zgłaszającego dodatkowych informacji lub dokumentów, np. potwierdzających posiadanie praw, które weryfikowane Treści Użytkownika potencjalnie naruszają.
- W trakcie dokonywania weryfikacji Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania Treści Użytkownika w taki sposób, aby stały się niewidoczne dla innych Kupujących.
- Po dokonaniu weryfikacji Sprzedawca może trwale zablokować lub usunąć Treści Użytkownika jako naruszające Regulamin albo uznać, że Treści Użytkownika nie naruszają Regulaminu. Jeżeli Treści Użytkownika zostały wcześniej zablokowane, a po weryfikacji okazało się, że Treści Użytkownika nie naruszają Regulaminu, Sprzedawca niezwłocznie przywraca Treści Użytkownika oraz powiadamia o tym zgłaszającego, podając uzasadnienie dla swojej decyzji.
- W przypadku zablokowania lub usunięcia Treści Użytkownika, Sprzedawca niezwłocznie powiadamia o tym zarówno zgłaszającego, jak i Kupującego, który zamieścił Treści Użytkownika podlegające zablokowaniu lub usunięciu, podając uzasadnienie dla swojej decyzji.
- W przypadku zablokowania lub usunięcia Treści Użytkownika jako niezgodnych z Regulaminem lub odmowy zablokowania lub usunięcia Treści Użytkownika Kupujący, który zamieścił te Treści Użytkownika, lub zgłaszający mogą złożyć odwołanie na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie.
- Sprzedawca zapewnia, że wszelkie odwołania dotyczące Treści Użytkownika nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany — za weryfikację zasadności zablokowania lub usunięcia Treści Użytkownika będzie odpowiadał personel Sprzedawcy.
Sankcje za niedopuszczalne Treści Użytkownika
- Jeżeli Kupujący korzysta z Serwisu niezgodnie z Regulaminem, przekazując jakiekolwiek Treści Użytkownika sprzeczne z Regulaminem, Sprzedawca może:
- 1. dokonać blokady Konta Użytkownika;
- 2. trwale usunąć Konto Użytkownika;
- 3. zawiesić Kupującemu korzystanie z określonych funkcjonalności Serwisu;
- 4. trwale uniemożliwić Kupującemu korzystanie z określonych funkcjonalności Serwisu.
- Wybór środka, o którym mowa w ust. 1, zależy od okoliczności sprawy oraz wagi naruszenia, jakiego dopuścił się Kupujący podczas korzystania z Serwisu. Działania te pozostają niezależne od innych działań, jakie może podjąć Sprzedawcy w stosunku do Treści Użytkownika, takich jak zablokowanie dostępu lub trwałe usunięcie Treści Użytkownika.
- Przy wyborze środka, o którym mowa w ust. 1, Sprzedawca działa z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron.
- Blokada Konta Użytkownika lub zawieszenie korzystania z określonych funkcjonalności Serwisu może nastąpić na okres od 5 do 30 dni. Po upływie przewidzianego okresu Sprzedawca zdejmuje blokadę Konta Użytkownika lub przywraca dostęp do funkcjonalności Serwisu, które pozostawały zawieszone.
- W przypadku zastosowania środka, o którym mowa w ust. 1, Kupujący, wobec którego środek został zastosowany, może złożyć odwołanie na zasadach opisanych w § 21 Regulaminu.
- Sprzedawca zapewnia, że wszelkie odwołania dotyczące zastosowania środka, o którym mowa w ust. 1, nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany — za weryfikację zasadności zastosowania danego środka będzie odpowiadał personel Sprzedawcy.
Odwołania
- W przypadku, gdy:
- 1. Sprzedawca nie zablokował lub nie usunął Treści Użytkownika mimo zgłoszenia ze strony innego Kupującego lub osoby trzeciej;
- 2. Treści Użytkownika zostały zablokowane lub usunięte niezgodnie z postanowieniami Regulaminu;
- 3. Sprzedawca zastosował wobec Kupującego jakiekolwiek sankcje związane z Treściami Użytkownika;
– Kupujący, który przekazał Treści Użytkownika, lub osoba, która zgłosiła Treści Użytkownika do weryfikacji, może złożyć odwołanie.
- Każda decyzja Sprzedawcy związana z Treściami Użytkownika musi zawierać uzasadnienie, które umożliwi złożenie odwołania — z wyjątkiem sytuacji, gdy Sprzedawca otrzyma nakaz związany z Treściami Użytkownika od odpowiedniej służby lub organu władzy publicznej. Uzasadnienie musi spełniać wymagania przewidziane w akcie o usługach cyfrowych (DSA) i obejmować takie informacje, jak:
- 1. wskazanie, czy decyzja obejmuje usunięcie Treści Użytkownika, uniemożliwienie dostępu do nich, depozycjonowanie lub ograniczenie widoczności Treści Użytkownika lub zawieszenie lub zakończenie płatności pieniężnych odnoszących się do takich Treści Użytkownika albo nakłada inne środki, o których mowa w Regulaminie, w odniesieniu do tych Treści Użytkownika, oraz, w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania;
- 2. fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego przez innego Kupującego lub osobę trzecią, czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z inicjatywy XXX oraz, gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość zgłaszającego;
- 3. w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację, czy decyzję podjęto w odniesieniu do Treści Użytkownika wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych środków;
- 4. jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie niedozwolonych Treści Użytkownika, wskazanie podstawy prawnej lub podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane Treści Użytkownika za niedozwolone;
- 5. jasne i przyjazne dla Kupującego informacje na temat przysługujących Kupującemu lub zgłaszającemu możliwości odwołania się od decyzji.
- Odwołanie można złożyć poprzez wysłanie odwołania:
- 1. na adres elektroniczny [email protected];
- 2. za pomocą formularza kontaktowego;
- 3. na piśmie, najlepiej listem poleconym — na adres siedziby Sprzedawcy.
- Odwołanie powinno zawierać:
- 1. imię i nazwisko (ewentualnie firmę) odwołującego;
- 2. dane kontaktowe;
- 3. szczegółowe uzasadnienie, dlaczego w opinii odwołującego decyzja Sprzedawcy była błędna i powinna zostać zmieniona.
- Po otrzymaniu odwołania Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie — drogą elektroniczną, na podany adres elektroniczny.
- Odwołania są rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia złożenia odwołania.
Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych podawanych w trakcie korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
- Zasady przetwarzania danych oraz prawa Kupujących z tym związane zostały zawarte w Polityce prywatności dostępnej na stronie: https://pozytywnadyscyplina.pl/polityka-prywatnosci/
- Polityka prywatności reguluje zasady przetwarzania danych związanych:
- ze składaniem i realizacją Zamówień w Sklepie,
- z założeniem Konta w Sklepie,
- z zapisaniem się do newslettera,
- z kontaktowaniem się Kupującego ze Sprzedawcą za pomocą formularza kontaktowego, jak i telefonicznie lub mailowo na bezpośrednie adresy Sprzedawcy podane na stronie Sklepu.
- Cele i zakres przetwarzania danych, podmioty, którym dane będą przekazywane, jak i prawa osób, których dane dotyczą zostały opisane w Polityce prywatności.
-
Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu oraz Produktów i Usług
- Do korzystania ze Sklepu oraz Produktów niezbędne jest posiadanie przez Kupującego:
- urządzenia z dostępem do Internetu (komputer, tablet, telefon);
- odpowiednio skonfigurowana przeglądarka internetowa obsługująca pliki typu cookies, która zapewnia obsługę plików cookie oraz skryptów Javascript. Dopuszczalne jest stosowanie innych wersji przeglądarek internetowych, jeżeli zapewniają one pełną zgodność z wersjami wymienionymi powyżej.
- aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty e-mail, umożliwiające odbieranie wiadomości pocztowych przez Kupującego.
- Dla bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu i jego Produktów i Usług zaleca się, aby urządzenie z którego korzysta Kupujący posiadało w szczególności:
- aktualny system antywirusowy,
- skuteczną zaporę bezpieczeństwa (firewall),
- zainstalowane dostępne aktualizacje systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej, które dotyczą bezpieczeństwa,
- aktywowaną funkcję akceptacji plików cookies oraz Java Script w przeglądarce internetowej,
- oprogramowanie umożliwiające odczyt plików w formacie .PDF oraz w zależności od specyfiki wybranego Produktu do odczytu format, jak: .ePUB, .MOBI.
- Kupujący zobowiązany jest do korzystania z Produktów i Towarów oferowanych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowieniami Regulaminu Sklepu online, a także do niedostarczania treści zabronionych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Sprzedawca nie jest odpowiedzialny za niedostosowanie się Kupującego do przedstawionych powyżej wymagań technicznych koniecznych do współpracy z systemem teleinformatycznym, z którego korzysta. W szczególności chodzi o przypadki, gdy Kupujący źle skonfigurował lub w ogóle nie skonfigurował konta poczty elektronicznej i z tego powodu nie docierają wiadomości e-mail od Kupującego do Sprzedawcy lub od Sprzedawcy do Kupującego.
Formularz kontaktowy
- Sprzedawca umożliwia Kupującemu wysłanie zapytania przez Kupującego do Sprzedawcy za pomocą dedykowanego formularza na stronie Sklepu.
- Korzystanie przez Kupującego z Formularza jest dobrowolne.
- Poza formularzem Sprzedawca udostępnia Kupującemu na stronie Sklepu także numer telefonu oraz adres e-mail, na który Kupujący może się kontaktować ze Sprzedawcą.
- Cele i zakres przetwarzania danych, podmioty, którym dane będą przekazywane, jak i prawa osób, których dane dotyczą zostały opisane w Polityce Prywatności.
Autorskie prawa majątkowe
- Zabrania się kopiowania, czy też innych form korzystania z jakichkolwiek elementów Sklepu bez zgody Sprzedawcy.
- Zakup Produktu nie przenosi na Kupującego autorskich praw majątkowych ani osobistych do Produktów, a Kupujący może korzystać z niego wyłącznie dla własnych potrzeb.
- W przypadku naruszenia autorskich praw majątkowych do zdjęć, nazw, znaków towarowych, w tym wchodzących w ich skład elementów graficznych, oprogramowania oraz prawa w zakresie baz danych, osoba, która dokonała naruszenia, ponosi z tego tytułu odpowiedzialność przewidzianą w powszechnie obowiązujących przepisach o prawie autorskim lub w przepisach z zakresu własności intelektualnej.
- Każdy ujawniony przypadek naruszenia praw autorskich majątkowych lub innych praw na dobrach niematerialnych, co do których wyłącznym dysponentem i uprawnionym jest Sprzedawca upoważniać będzie Sprzedawcę do nałożenia na indywidualnego, ujawnionego naruszyciela kary umownej w wysokości 10000 zł.
- W szczególności Kupującemu nie wolno:
- Usuwać zabezpieczeń i oznaczeń naniesionych na Produkt.
- Zwielokrotniać Produktu lub dokonywać jego rozpowszechniania, zarówno w formie drukowanej, jak i elektronicznej - do celów innych niż dozwolony użytek prywatny.
- Udostępniać Produktu innym osobom, zarówno w formie drukowanej, jak i elektronicznej - do celów innych niż dozwolony użytek prywatny.
- Wynajmować lub użyczać Produktu, zarówno w formie drukowanej, jak i elektronicznej - do celów innych niż dozwolony użytek prywatny.
Platforma ODR
- Platforma ODR (Online Dispute Resolution - ODR) to interaktywna strona internetowa dla Konsumentów i Sprzedawców pragnących pozasądowo rozwiązać spór.
- Platforma ODR jest dostępna pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
- Za pośrednictwem platformy ODR Konsument mieszkający na terenie UE, Norwegii, Islandii, Liechtensteinu może złożyć skargę dotyczącą towarów lub usług zakupionych przez Internet od Sprzedawcy z siedzibą w UE, Norwegia, Islandia, Liechtenstein.
- Złożenie skargi odbywa się to poprzez wypełnienie elektronicznego formularza i znalezienie właściwego podmiotu, który zajmie się rozwiązaniem sporu.
- Wszystkie podane na platformie instytucje zostały poddane weryfikacji, gwarantującej spełnianie przez nich odpowiednich przepisów i ich zarejestrowanie przez organy krajowe. Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej tym organem jest - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) [Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, Polska, e-mail: [email protected].
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem Sklepu online zastosowanie mają odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.
- Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego. Konsument ma ponadto prawo do wytoczenia powództwa według przepisów o właściwości przemiennej. Miejscem spełnienia świadczenia jest w szczególności oznaczone miejsce, do którego Sprzedawca jest obowiązany zgodnie z umową przesłać Produkt lub Towar.
- Konsument posiada także uprawnienie do przekazania sporu do podmiotu uprawnionego do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich zgodnie z ustawą o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U.2016.1823 z dnia 2016.11.09) bez uszczerbku dla możliwości wytoczenia powództwa przed sądem powszechnym.
- Kupujący mogą uzyskać nieodpłatnie dostęp do Regulaminu Sklepu online w każdym czasie na stronie Sklepu oraz sporządzić jego wydruk lub pobrać na urządzenie.
- Niniejszy Regulamin Sklepu online wchodzi w życie z dniem opublikowania go na stronie internetowej Sklepu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu.
- Nowy lub zmieniony Regulamin wchodzi w życie po co najmniej 14 dniach od dnia publikacji na stronie internetowej Sklepu, okienko typu pop-up informujące o zmianie regulaminu będzie wyświetlane na stronie głównej Sklepu począwszy od publikacji zmienionego Regulaminu przez kolejnych 14 dni od dnia jego publikacji na stronie internetowej Sklepu.