Koszyk
Produkt dodany do koszyka Produkt zaktualizowany Produkt usunięty z koszyka Brak produktu na magazynie Podaj prawidłową ilość

Brak produktów w koszyku.

Edukatorki o Pozytywnej Dyscyplinie dla nastolatków i Pozytywnej Dyscyplinie dla przedszkolaków

Reading Time: 4 minutes

Nakład książek Pozytywna Dyscyplina dla nastolatków oraz Pozytywna Dyscyplina dla przedszkolaków, jest niemal na wyczerpaniu. Oczywiście książki wrócą do nas w nowym nakładzie i w innej, wyższej cenie. Postanowiłyśmy zapytać edukatorki Pozytywnej Dyscypliny, jakie są ich odczucia związane z tymi książkami. Poniżej możecie przeczytać ich odpowiedzi! 

Z kim rozmawiałyśmy o Pozytywnej Dyscyplinie dla nastolatków i Pozytywnej Dyscyplinie dla przedszkolaków?

Rozmawiałyśmy z trzema edukatorkami Pozytywnej Dyscypliny. Emilia Michaluk z Centrum Pozytywnego Rodzicielstwa, Magdalena Harasymowicz z Potęgi Wsparcia oraz Magdalena Basta. Zapytałyśmy je o ich opinie na temat tych książek, a teraz przedstawiamy je szerszej publiczności.

Edukatorki o Pozytywnej Dyscyplinie dla przedszkolaków

„Gdyby moja przyjaciółka spytała mnie o tę książkę, powiedziałabym jej, że Pozytywna Dyscyplina dla przedszkolaków, to obowiązkowa lektura na półce każdej mamy dziecka w wieku 3-6 lat! Dzięki tej książce w moim domu jest spokój i radość. Walki o jedzenie i siusiu do nocnika zamieniły się na spokojne podejście do tej sprawy. Dzięki czemu dziecko – bez presji – nie ma problemu z tymi podstawowymi czynnościami. Gdy tylko wychodzę z trybu działania nastawionego na Pozytywną Dyscyplinę — od razu widzę różnicę. I szybko wracam do odpowiedniego nastawienia. Już nie tylko chcę działać zgodnie z PD tylko ze swoimi dziećmi, ale też szerzyć te metody. Bo to, co dobre, warto szerzyć i pozwalać innym odczuwać radość z wychowania.

Gdybym miała podać 3 wnioski, które wyciągnęłam z tej książki, to byłyby to: 

1. Zadaniem Rodziców jest uczyć dziecko, a nie oczekiwać, że ze wszystkimi umiejętnościami się urodziło.

2. Każde dziecko jest idealne takie, jakie jest — należy bezwzględnie wystrzegać się porównywania.

3. Współpraca popłaca.

Książkę Pozytywna Dyscyplina dla przedszkolaków polecam każdemu nauczycielowi przedszkola oraz rodzicom dzieci w wieku przedszkolnym”.

Magdalena Harasymowicz Potęga Wsparcia

„Jeśli moja przyjaciółka zapytałaby mnie o tę książkę, powiedziałabym jej, że znajdzie w niej odpowiedzi na swoje frustracje i dylematy rodzicielskie oraz nauczy się patrzeć na dziecko i siebie zupełnie inaczej. Dzięki tej książce udało mi się stworzyć strategię współdziałania z moim przedszkolakiem na podstawie kilku kroków. Rozwiązaliśmy klasyczne trudności w codziennym funkcjonowaniu i zaczęliśmy reagować tak, by wspierać dziecko, które uczy się życia. Dla mnie ta książka jest mega ułatwiająca wdrażanie PD. Ogranicza się tylko do metod skutecznych i użytecznych dla przedszkolaków. Dzięki niej odczułam wielkie uffff jako rodzic. Pokazała mi, że mając tę wiedzę, mogę rozszyfrować również siebie.

Moje 3 wnioski z tej książki:

1. Dzieci potrzebują mądrych granic i ram.

2. Uczenie dziecka akceptowalnych społecznie zachowań to proces, który trwa i ma miejsce na nasze błędy.

3. Mogę nauczyć się panowania nad swoimi emocjami, a dzięki temu uczy się tego moje dziecko.

Poleciłabym tę książkę rodzicom, którzy szukają sprawdzonych i empatycznych sposobów na wychowywanie dzieci oraz nauczycielom, którzy wierzą, że okres przedszkolny jest fundamentem na resztę dorastania”.

Emilia Michaluk Centrum Pozytywnego Rodzicielstwa

Pozytywna Dyscyplina dla nastolatków

„Książkę mam ciągle koło siebie i jest ona dla mnie dużą pomocą – w każdej sytuacji z moją nastolatką poszukuję tutaj wsparcia. Dzięki tej lekturze zmieniło się przede wszystkim moje podejście. Dużo zrozumiałam i nauczyłam się, w jaki sposób mogę wesprzeć moją nastolatkę i pokazać jej co jest dla niej ważne, jak również uświadomić jej to, co jest ważne też dla mnie. Zmniejszyłam kontrolę, zaczynam od naprawy relacji, motywuję.

Czasami patrzę z boku na borykających się z nastolatkami rodziców i pierwsze, o co ich pytam, to czy mieli okazję przeczytać jakąś książkę o nastolatkach? Zazwyczaj odpowiadają „nie”, więc polecam wszystkim Pozytywną Dyscyplinę dla nastolatków”. 

Magdalena Basta

„Gdyby ktoś bliski zapytał mnie o tę książkę, powiedziałabym, że otwiera oczy i porządkuje świat rodziców i dzieci. Dzięki tej książce w moim domu zapanowało zrozumienie. Nauczyliśmy się jak wspólnie rozmawiać, a nie jedynie mówić do siebie. Po tej lekturze zmieniłam swoje podejście do nastolatka. Nauczyłam się, w jaki sposób towarzyszyć dziecku, które podejmuje samodzielnie decyzje i jak odpuszczać kontrolę z lekkością i świadomością tego, co za tym idzie.

3 najważniejsze wnioski:

1. Nastolatek nadal jest dzieckiem i potrzebuje współtowarzyszenia rodziców.

2. Bądź drogowskazem, a nie kierownikiem.

3. Buduj umiejętności społeczne, bo wciąż trzeba i warto.

Poleciłabym tę książkę rodzicom dzieci szkolnych, by pamiętali, że nastolatek to nie dramat, a wspaniały, sprawczy i pomysłowy młody człowiek.

Nauczycielom, by uwierzyli w to, że mogą nawiązać współpracę z nastolatkami i wcale nie muszą korzystać w tym celu z zastraszania (ocenami, punktami…)”. 

Emilia Michaluk Centrum Pozytywnego Rodzicielstwa 

Zmiana na lepsze

Po przeczytaniu wypowiedzi naszych edukatorek jesteśmy przekonane, że zarówno Pozytywna Dyscyplina dla przedszkolaków, jak i Pozytywna Dyscyplina dla nastolatków mogą zmienić Wasze rodzinne życie na lepsze. Rady i narzędzia dostępne w książkach zostały dopasowane do wieku dzieci i ich etapu rozwojowego. Dzięki temu możecie budować zdrową i silną relację z Waszymi dziećmi. 

Co dalej?

Pobierz darmowy

pierwszy rozdział każdej książki

Sprawdzam
Zapisz się

do naszego newslettera

Zapisuję się
Sprawdź

co dzieje się na naszej grupie na FB

Sprawdzam

Zobacz również

crossmenu