Czym się różni „Pozytywna Dyscyplina dla przedszkolaków”?

Czym się różni „Pozytywna Dyscyplina dla przedszkolaków” od innych pozycji?

Takie pytanie bardzo często dostajemy zarówno w mailach od Was jak i w grupie POZYTYWNA DYSCYPLINA – spełnieni rodzice.

Na początek chcę Was ostrzec, że książki Pozytywnej Dyscypliny całkowicie różnią się od innych pozycji, tym że są absolutnie konkretne i dają proste odpowiedzi na wychowawcze pytania. Jeśli je znasz, to pewnie wiesz, że tak właśnie jest.

Co znajdziecie w „Pozytywnej Dyscyplinie dla przedszkolaków” czego nie ma w innych książkach?

1.Książka dotyczy dzieci od 3 go do 6 go roku życia.

Oznacza to, że wszystkie przykłady dotyczą dzieci w tym wieku. To takie przyjemne, mając w domu przedszkolaka wiedzieć, że inne dzieci zachowują się podobnie. Że z moim dzieckiem lub ze mną wszystko jest w porządku. Po prostu przedszkolaki są bardzo słodkimi i rozemocjonowanymi dziećmi, które trenują swoje możliwości decydowania na każdym kroku.

Dodatkowo, jako rodzic dostaniesz gotowe recepty na to jak budować relacje ze swoim dzieckiem i zdobywać z nim coraz więcej współpracy każdego dnia.

OBEJRZYJ VIDEO W KTÓRYM OMAWIAM KSIĄŻKĘ POZYTYWNA DYSCYPLINA DLA PRZEDSZKOLAKÓW

2.Opisuje wyzwania rozwojowe i daje konkretne rozwiązania

Przedszkolaki rozwijają szereg nowych umiejętności. Najważniejszą i jednocześnie stawiającą przed rodzicem największe wyzwanie jest potrzeba autonomii i inicjatywy. To z jednej strony cudowne, że dziecko staje się samodzielne i chce działać, a z drugiej… Jest coraz więcej sytuacji, gdy dziecko chce działać po swojemu, więc dobrze jest wiedzieć, co konkretnie rodzic może zrobić, by zarówno wspierać rozwój autonomii, jak i rozumienia wymogów sytuacji i szacunku do potrzeb innych ludzi.

3. Pomaga zrozumieć na czym polega rozwój emocjonalny i społeczny u przedszkolaków

Co ważne, nie tylko omawia te obszary, daje też obrazowe przykłady i wskazówki jak rodzic może wspierać rozwój dzieci pomagając im codziennie, krok po kroku rozwijać swoje kompetencje życiowe takie jak: odpowiedzialność, samodyscyplina, szacunek do siebie i innych, empatia, współpraca i wiele wiele innych..

4. Omawia kwestie jedzenia, snu i odpieluchowania

A często są to tematy, które nam, rodzicom spędzają sen z powiek. Czy moje dziecko je wystarczająco dużo. Co zrobić, żeby lepiej zachowywało się przy stole? Spać razem, czy oddzielnie. Jak przeprowadzić najłagodniej swoją wolę w tym zakresie?

To jest niesamowite, jak bardzo ta książka jest konkretna i dająca po prostu pomysły rozwiązań, które od razu można sprawdzać we własnym domu.

Jeśli jeszcze jej nie masz, to możesz ją kupić tylko u nas TUTAJ

 

Tych różnic jest jeszcze trochę, zajrzyjcie do spisu treści, który zamieszczam na samym dole, a niżej jeszcze film o tym, dla kogo najlepszy będzie podstawowy podręcznik „Pozytywna Dyscyplina”

 

Prolog autorstwa dzieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
ROZDZIAŁ 1. Dlaczego Pozytywna Dyscyplina? . . . . . . . . . . . . . . . 11
ROZDZIAŁ 2. Pozytywna Dyscyplina i twój przedszkolak . . . . . . . . 37
ROZDZIAŁ 3. Zrozumieć, co to znaczy: adekwatny do poziomu rozwoju dziecka . . . . . . . . . . . . 53
ROZDZIAŁ 4. Ten cudowny mózg. Nauka i rozwój . . . . . . . . . . . . . 77
ROZDZIAŁ 5. „Potrafię to zrobić!” Radości (i wyzwania) wynikające z dziecięcej inicjatywy . . . . . . . . . . . . . . . 97 ROZDZIAŁ 6. Zaakceptuj swoje dziecko, czyli rzecz o temperamencie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
ROZDZIAŁ 7. „Nie mów do mnie tym tonem!” Emocje i sztuka komunikacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143 ROZDZIAŁ 8. „Dlaczego moje dziecko to robi?” Powody nieodpowiedniego zachowania . . . . . . . . . . . . . . . . 165
ROZDZIAŁ 9. Błędne cele w domu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179
ROZDZIAŁ 10. Błędne cele w przedszkolu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201
ROZDZIAŁ 11. „Nie możesz przyjść na moje urodziny!” Umiejętności społeczne dla przedszkolaków . . . . . 219
ROZDZIAŁ 12. Koniec z awanturami przed snem. Przedszkolaki i sen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 247
ROZDZIAŁ 13. „Nie lubię tego!” Przedszkolaki i jedzenie . . . . . . . 265
ROZDZIAŁ 14. Przedszkolaki i nocniki – niekończąca się opowieść o korzystaniu z toalety . . . . . . . . . . . . . . . 281
ROZDZIAŁ 15. Wybór opieki dla dziecka (i jak z tym żyć) . . . . . . . 297
ROZDZIAŁ 16. Spotkania rodzinne i klasowe dla przedszkolaków 323
ROZDZIAŁ 17. Świat na zewnątrz. Jak poradzić sobie z wpływem technologii i kultury . . . . . . . . . . . 339
ROZDZIAŁ 18. Gdy twoje dziecko potrzebuje specjalnej pomocy . 351
ROZDZIAŁ 19. Wzrastanie w rodzinie. Szukanie wsparcia, zasobów i zdrowia psychicznego . . . . . . . . . . . . . . 369

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
JOANNA BARANOWSKA

JOANNA BARANOWSKA

0odpowiedz na "Czym się różni "Pozytywna Dyscyplina dla przedszkolaków"?"

Zostaw wiadomość

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze wpisy

Kategorie

Kategorie

Podążaj za nami

Polecane produkty

Nie przegap porad i ciekawostek

X