Koszyk
Produkt dodany do koszyka Produkt zaktualizowany Produkt usunięty z koszyka Brak produktu na magazynie Podaj prawidłową ilość

Brak produktów w koszyku.

Reading Time: 4 minutes

MOŻE WYDAJE CI SIĘ, ŻE ZWARIOWAŁAM

Wiadomo, że kochamy te nasze szkraby ponad życie. Wiadomo, że wybaczamy im wiele, ale mówienie, że wychowywanie dzieci jest łatwe…? Szczególnie wtedy, gdy po raz pięćdziesiąty powtarzasz: „Załóż buty” lub gdy dzieci cały dzień kłócą się tak, że ogóle nie wiadomo o co chodzi…?

JEST TYLKO KILKA KROKÓW DO ZROZUMIENIA TWOJEGO DZIECKA

Tak, to naprawdę takie proste. Tylko kilka kroków.

Być może obawiasz się, że każdy z tych kroków to ogromna ilość informacji i umiejętności do przyswojenia, ale nie; to prosta wiedza, którą łatwo opanujesz, tym bardziej, że każdy z tych kroków przyniesie Ci ogromną satysfakcję wynikającą z Twoich sukcesów wychowawczych. Życie z każdym krokiem stanie się łatwiejsze, a relacje okażą się coraz cieplejsze.

1. JAK DZIAŁA MÓZG

Prosty schemat działania mózgu pod wpływem stresu przedstawiałam wiele razy. Stworzył go dr Daniel Siegel. Model możesz obejrzeć TU . Zacznij oglądać film po pierwszych kilku minutach. Natomiast TU znajdziesz film dr SIEGEL’A, autora tego podejścia, z wyjaśnieniem, jak to wszystko łączy się z poczuciem przynależności  (po angielsku).

Chcę podkreślić, że dzieci zachowują się źle, gdy czują się źle, podobnie jak my, dorośli. Gdy jesteśmy głodni, smutni, zmęczeni lub zestresowani, nasz mózg nie działa najlepiej, a właściwie stawia na stare dobre metody, które zapewnią mu przetrwanie, czyli walkę lub ucieczkę. Racjonalna część się wyłącza. Jeśli wtedy spróbujesz racjonalnie wytłumaczyć coś swojemu dziecku, to tak, jakbyś próbowała wysłać e-mail, mając wyłączony komputer. Nie oczekujesz, że komputer zadziała, prawda? Gdzie wtedy jest Twoja skuteczność? Nigdzie. A jak się ma Twoja frustracja? Wspaniale!

Jeśli chcesz być dobrą i skuteczną mamą, najpierw musisz „włączyć” dziecku mózg (a często również sobie). I w tym pomaga nam poczucie przynależności.

2. CZYM JEST POCZUCIE PRZYNALEŻNOŚCI?

To poczucie, że jest się ważną częścią grupy, że jest się potrzebnym.

Poczucie przynależności pomaga zmniejszyć stres, mający inne źródła – na przykład głód czy chorobę.

Dlaczego tak się dzieje? Dzieci i ich istnienie zależą od dorosłych. Pomyśl o środowisku, w którym ewoluował człowiek. Przez tysiące lat były to dzikie przestrzenie pełne zagrożeń. Dzieci nie mogły przecież z głodu odłazić się od swojego stada i wyruszyć w samotną podróż w poszukiwaniu jedzenia. Nie przetrwałyby. Dlatego ewolucja „wymyśliła”, że trzeba dzieci „przykleić” do stada, aby przetrwały. Tym klejem jest potrzeba przynależności, która działa również w odwrotnym kierunku: jeśli dziecko doświadcza z naszej strony braku akceptacji, jego poczucie przynależności spada. Próbując je odzyskać, dziecko kieruje się błędnymi założeniami dotyczącymi tego, co “naprawi” jego poczucie przynależności.

3. JAKI JEST KLUCZ DO TWOJEGO DZIECKA, GDY ŹLE SIĘ ZACHOWUJE?

Istnieją tylko cztery błędne przekonania, którymi może kierować się dziecko. To klucz do zrozumienia jego zachowania.

Nie jest to nieograniczona liczba potrzeb, których nie rozumiecie ani Ty, ani Twoje dziecko. Tylko cztery sposoby zachowania, których celem jest odzyskanie równowagi na poziomie psychicznym lub fizjologicznym. Należą one do czterech kategorii: UWAGA, WŁADZA, ZEMSTA lub BRAK WIARY. Każda z nich służy odzyskiwaniu przynależności w grupie. Jak działają? Jak je rozpoznać? Co zrobić, gdy wydaje Ci się, że Twoje dziecko wpada w któreś z nich?

To wszystko znajdziesz w jednostronicowym materiale, który możesz pobrać za 4,90 zł. Oczywiście tabelę znajdziesz też w książce „POZYTYWNA DYSCYPLINA” na stronie 110.

4. POZNAJ SCHEMATY KONSTRUKTYWNYCH ZACHOWAŃ

Zwykle posługujemy się pewnymi nawykami niekonstruktywnego reagowania w sytuacjach stresujących; nasi rodzice też przecież nie mieli wiedzy i umiejętności, dlatego bardzo trudno jest nam zmienić zachowanie, jeśli nie wiemy, co dokładnie możemy zrobić inaczej.

W Pozytywnej Dyscyplinie znajdziesz dziesiątki (jeśli nie ponad 100) takich przykładów konstruktywnych zachowań. Schematy konstruktywnych zachowań to podpowiedzi na temat tego, co konkretnie możesz zrobić w relacji z dzieckiem. Dobór metody do sytuacji zostawiam Tobie, bo to Ty jesteś ekspertem od swojego dziecka.

Te schematy podpowiadają jak powinno wyglądać modelowe zachowanie w sytuacji konfliktu, złości lub kłótni między dziećmi. Potrzebujemy nowych, łatwych schematów zachowania, które byłyby konkretnie opisane i do natychmiastowego wdrożenia.

Te schematy nazywamy technikami Pozytywnej Dyscypliny. Należą do nich m.in. przytulanie, kontrolowanie swojego zachowania i naturalne konsekwencje. Znajdziesz je w książce, na kartach, które uwielbiam, na kanale You Tube, na naszej stronie oraz podczas szkoleń.

5. WDRAŻAJ JE KROK PO KROKU

To jest chyba najlepsze w Pozytywnej Dyscyplinie.

Wystarczy, że zapoznasz się z jedną koncepcją, aby odczuć zmianę. Wystarczy, że w świadomy sposób wypróbujesz jedną technikę, a zaobserwujesz zmianę. Oczywiście najlepiej jest wykorzystywać pełen zestaw, ale to wprost niesamowite i niezwykle zachęcające, że zmiana w Twoim podejściu natychmiast zmienia relacje w Twoim domu.

NA ZAKOŃCZENIE

Od czego zacząć? Jakie techniki wdrożyć najpierw? Na czym się skupić?

Możesz kupić książkę POZYTYWNA DYSCYPLINA, przeczytać ją i wdrażać, możesz obejrzeć webinary. Możesz działaś intuicyjnie. A możesz też pozwolić się poprowadzić krok po kroku podczas kursu „NARZĘDZIOWNIK RODZICA”.

POZWÓL, ŻE OPOWIEM CI KILKA SŁÓW NA TEMAT NARZĘDZIOWNIKA

NARZĘDZIOWNIK RODZICA, to kurs on-line, który krok po kroku pomoże Ci wprowadzić Pozytywną Dyscyplinę w życie Twojej rodziny.

Znajdziesz w nim pięć lekcji*, na pięć kolejnych tematów, wykłady video z ćwiczeniami, przykłady zastosowania kolejnych metod wychowawczych, zadania domowe i wiele więcej.

Siłą tego kursu jest to, że dostaniesz uporządkowaną treść, która lekcja po lekcji przeprowadzi cię przez zmianę Twojego myślenia i działania.

Do każdej lekcji wybrałam dla Ciebie jedynie cztery techniki wychowawcze, abyś mogła bardzo świadomie je wprowadzić.

Co jeszcze ważniejsze, w całym procesie będę Cię wspierała nie tylko ja, ale też cała grupa, z którą będziesz przechodziła ten kurs.

Kiedy zaczynamy? START KURSU JUŻ 27 MARCA 2017

Jeśli chcesz dostać wiadomość na jego temat, koniecznie upewnij się, że otrzymujesz ode mnie maile Poczty Frajdy.

TEMATY NARZĘDZIOWNIKA:

1. POZYTYWNE PODEJŚCIE W WYCHOWANIU
TEORIA: Dlaczego pozytywne podejście ma sens? Czego chcesz w wychowaniu dziecka?
ĆWICZENIE: Czego chcesz w wychowaniu dziecka?
PRAKTYKA (czyli gotowe do wdrożenia techniki wychowawcze): Specjalny czas, Pozytywna przerwa, Przytulenie, Wspólna Frajda 🙂
2. O CO CHODZI NA ETAPIE 2-6 LAT
TEORIA: Co potrafi mózg dziecka? Czy dziecko wymusza? Jak planują dzieci?
ĆWICZENIE: Poznaj swoje dziecko
PRAKTYKA: Mów co robisz, rób to co mówisz, Nazywanie emocji, Pozytywny język, Modelowanie
3. GRANICE I ZASADY
TEORIA: Granice jako ludzie. Granice jako uwarunkowania. Rodzic jako lider.
ĆWICZENIE: Jakiej rodziny pragniesz?
PRAKTYKA: Plan, Spotkanie rodzinne, Ograniczony wybór, Decyduj co zrobisz
4. WSPIERANIE POTENCJAŁU DZIECKA I POZYTYWNE EGZEKWOWANIE
TEORIA: Jak wspierać motywację wewnętrzną i zdrowe poczucie własnej wartości
ĆWICZENIE: Wspieraj siebie i innych
PRAKTYKA: tabela Wspieranie vs chwalenie, tabelka Zachęcanie vs zniechęcanie
5. WYBACZANIE, ODPUSZCZANIE, PRZEPRASZANIE I UCZENIE SIĘ NA BŁĘDACH
TEORIA: Autorytet i konsekwencja – mity vs. twoje potrzeby
ĆWICZENIE: Bądź dla siebie wyrozumiała/y, Błędy są cudowną okazją do nauki
PRAKTYKA: Przepraszanie, Cztery kroki do współpracy

a w tej edycji dostaniesz dwa moduły bonusowe:

BONUS 1 – CZTERY SPOSOBY ZACHOWYWANIA SIĘ DZIECI I JAK SOBIE Z NIMI RADZIĆ

BONUS 2 – POZNAJ SIEBIE, ZROZUM SWOJE PRIORYTETY ŻYCIOWE I PRZESTAŃ TWORZYĆ TRUDNE SYTUACJE WYCHOWAWCZE

zapisz się na listę osób oczekujących 🙂

 

Co dalej?

Pobierz darmowy

pierwszy rozdział każdej książki

Sprawdzam
Zapisz się

do naszego newslettera

Zapisuję się
Sprawdź

co dzieje się na naszej grupie na FB

Sprawdzam

Zobacz również

crossmenu